maandag 9 januari 2023

Planning en Voorbereiding

Yeahhh we gaan weer !!!! 

In 2019 zijn we voor de laatste keer in de USA geweest, véél te lang geleden.
In 2020 zouden we naar Zuid-Afrika gaan maar door Corona ging dat niet door. 

Toen we in 2022 moesten beslissen wat de hoofdvakantie van dat jaar zou worden waren er nog te veel onzekerheden (negatieve Corona test etc.) waardoor we het beiden niet aandurfden om zo'n grote reis te plannen die wellicht op het laatste moment toch niet door kon gaan. 

Het was in ieder geval wel zeker dat onze éérste grote reis na Corona niet naar Zuid Afrika maar naar de USA zou gaan. 
Dat gaat dus nu gebeuren (fingers crossed). 

Een aantal bestemmingen passeerden de revue maar uiteindelijk hebben we toch besloten om wederom een rondje Colorado te maken. Ik denk dat ik een mooie mix heb gemaakt tussen natuur en zoals wij het noemen het "oppervlakkige Amerikaanse vermaak" (winkels, lekkere restaurants etc.). 

Ook de bestemmingen in de natuur lijken afwisselend te worden. Bergen/bossen, rood/gele rotsen en zelfs zandduinen. We gaan het zien. 

De autohuur en met name de prijs daarvoor was nogal een dingetje.
Ik ben dan ook begonnen met het Alles Amerika forum te bestuderen om toch nog op een redelijke prijs te komen. Ik begon met prijzen tussen de 2.500 en 3.000 euro (zouden we niet doen) maar gaandeweg ging deze prijs gelukkig omlaag. 
Met behulp van veel tips van forum leden (en wat hulp via privé berichtjes met één van deze leden) heb ik toch een mooie deal kunnen krijgen. De auto is op 21.11.22 geboekt (kon nog geannuleerd worden). 

Als alles goed gaat hoeven we ons niet aan de balie bij Hertz te melden maar kunnen we meteen doorlopen om zelfs een gratis upgrade naar een hogere klasse uit te kunnen kiezen..........eens kijken of dat ook gaat lukken, ik vind dat best een beetje spannend. 

Nadat Erik op 7 december hoorde dat zijn verlofaanvraag was goedgekeurd.......heb ik de vluchten met Delta Airlines meteen geboekt, ha ha, hoezo ongeduldig ! 

We worden 's morgens om 5.30 uur weer opgehaald door Alfatax die ons naar Düsseldorf gaat brengen. Ik heb online ingecheckt en een security tijdslot gereserveerd. Geen idee of dat écht nodig is. 

Bijna alle hotels zijn geboekt. Net als in Nederland en heel Europa zijn ook de hotelprijzen in de USA enorm gestegen. Maar gelukkig heb ik het nog binnen de perken kunnen houden. Ook hier met name door tips en kortingscodes die gedeeld zijn op het Alles Amerika Forum! 

Dit is de globale (hoofd) route die we van plan zijn te rijden:


En voor die paar mensen die ons nog niet zo lang volgen én niet weten waar Colorado ligt😀:




Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in. 

Reizen jullie weer mee ??


Lieve groetjes,

Erik en Reny



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Planning en Voorbereiding

Yeahhh we gaan weer !!!!  In 2019 zijn we voor de laatste keer in de USA geweest, véél te lang geleden. In 2020 zouden we naar Zuid-Afrika g...