maandag 9 januari 2023

Dag 1 / 15.9.23 / De heenreis

Eindelijk gaan we weer naar de USA, we hebben er zo'n zin in !!! 

We vliegen om 10.35 uur van Düsseldorf naar Atlanta.


We logeren de eerste 2 nachten van onze Colorado vakantie in het Holiday Inn Express Denver East-Peoria Street hotel 

--------------------------------

Om 5.15 uur stond Guido van Alfatax voor de deur, uiteraard waren we al klaar voor vertrek. De rit naar Düsseldorf ging voorspoedig en we waren dan ook veel te vroeg om onze koffers af te geven. 


Maar al snel zagen we de mensen van Delta en konden we onze koffers afgeven en kregen we onze boardingpassen. 

Aangezien we gewoontedieren zijn hebben we zoals altijd bij Starbucks onze eerste cappuccino gedronken. 


Bij security was er niet veel te doen dus we hoefden geen gebruik te maken van ons gereserveerd tijdslot, we konden zo doorlopen. 


Aan boord: 


En wat hadden we het gemist: Chicken or Pasta? 😋
Erik heeft voor Chicken gekozen, ik voor de Pasta. Het was best te doen, de salade was gewoon lekker en het ijsje dat we als toetje kregen was heerlijk ! 
En het glaasje wijn maakte het af: 


De dames van Delta kwamen regelmatig langs met de drankenkar (water, koffie/thee, wijn, frisdrank etc.) en we kregen ook nog een snack vrijwel aan het einde van de vlucht (iets met spinazie en feta én een zalige chocolade mouse) 


We hebben een aantal films bekeken, o.a. Covenant, geweldige film. De 9+ uren
gingen dan ook redelijk snel voorbij (niet écht maar dat klinkt leuker)         

We zijn nog nooit zo snel door immigrations gegaan als in Atlanta, geweldig ! We haalden de koffers van de band en die hebben we naderhand weer netjes ingeleverd voor de volgende vlucht. 
En toen was het tijd voor..............Peking Express, en de Orange Chicken was me toch een partij lekker, mmmm. 


De vlucht van Atlanta naar Denver ging ook prima en na het ophalen van de koffers zijn we in de Hertz bus gestapt. 

Toen begon het pas spannend te worden. Gaat het allemaal goed en kunnen we op het Allesamerikaforum.com een bedankje plaatsen voor alle tips?? 
In de bus bleek dat er 2 stopplaatsen waren, één voor de Gold members en één voor het "gepeupel".😉.
We hebben nog nooit bij Hertz gehuurd maar omdat ik alle ontvangen trucjes had gedaan waren we dus gewoon Góld members, ha ha, who would have guessed! 

Om het even in het kort (kan ik dat?) te vertellen. Ik heb bij Hertz een auto geboekt van de c-klasse (kleinere middenklassen auto) maar mocht door alle "trucjes" een auto uitzoeken uit 3 hogere klassen. Het klinkt ingewikkeld en ik ga jullie niet vermoeien met de details maar het komt erop neer dat we uit de Presidential Circle een auto mochten uitkiezen (grotere en duurdere auto's). 

Gelukkig stonden er heel veel auto's waar we uit konden kiezen maar als je al bijna 24 uur wakker bent én een lange reisdag achter de rug hebt, én het al een beetje donker is, is dát net de uitdaging. 
Er stonden grotere en midsize SUV's, échte pick-up trucks (dat ging ons nét een beetje te ver), een sportwagen, kortom keuze genoeg (en aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb hou ik het een beetje vaag want ik heb werkelijk geen idee). 

Maar...........het is gelukt, we hebben een donkergrijze Chevrolet Tahoe uitgezocht. Erik helemaal happy, wat een stoere auto! Voor 8 personen en we zijn maar met z'n tweeën, hilarisch !
Ik moet écht gebruik maken van de opstaptrede want anders moet ik erin kruipen. 

Foto volgt straks als het licht is (misschien blijkt hij dan wel een andere kleur te hebben, ha ha).

Na het inchecken in ons hotel zijn we op advies van onze incheck meneer nog even naar de buren gelopen (ja écht, gelopen), een Mexicaans restaurant waarvan ik nu de naam niet meer weet, waar alleen Spaanstalige mensen waren (ik neem aan Mexicanen) en waar zelfs onze barkeepster alleen Spaans sprak. 
We hebben een lekkere Margarita gedronken en op onze eerste dag in de USA getoast. 


Het was tijd om te gaan slapen.
Na goed gebruik waren we om 3 uur weer wakker. 
Op dit moment is het 4.30 uur, om 6.30 uur gaan we ontbijten en dan on the road.
Fijn weekend ! 



1 opmerking:

Planning en Voorbereiding

Yeahhh we gaan weer !!!!  In 2019 zijn we voor de laatste keer in de USA geweest, véél te lang geleden. In 2020 zouden we naar Zuid-Afrika g...