maandag 9 januari 2023

Dag 20 / 4.10.23 / naar Aurora – laatste dag

Tijdens onze laatste nacht in Colorado logeren we in het Best Western Plus Gateway Inn & Suites.

Ik had eerst een ander hotel geboekt maar heb dat op 3 september geannuleerd en het BW geboekt.

Er liggen een paar restaurants op een paar minuten rijden van het hotel maar het zou zomaar kunnen dat we tóch iets verder gaan rijden om de laatste dag in ons favoriete The Cheesecake Factory restaurant te eten. 

-----------

Het is uiteindelijk NIET The Cheesecake Factory geworden maar first things first.

Na ons ontbijt hebben we alle spullen gepakt en zijn vertrokken richting Castle Rock Outlet Mall. 

Ik had de camera nog niet op mijn schoot liggen en op nog geen 100 meter van het hotel zagen we een aantal hertjes langs de weg. Erik heeft de auto bij een hotel geparkeerd, we hebben de camera uitgepakt en hebben uiteraard (duhh) foto's gemaakt. 






Voordat we op de 25 North kwamen zagen we nog een huis dat gigantisch versierd was voor Halloween. We hadden het eergisteren al gezien maar toen waren we al langs voordat we foto's konden maken: 







Op weg naar de Mall kwamen we langs de United States Airforce Academy. We hebben deze Academy in 2016 bezocht, zie verslag. 




We hebben bij de Outlet mall toch het een en ander gekocht maar waren zuinig i.v.m. de ruimte in onze koffers. 

We zijn even heel sjiek bij McDonalds neergestreken om gebruik te kunnen maken van Wifi waardoor ik bij Delta kon inchecken, dat was gelukkig allemaal prima gegaan. Uiteraard konden we bij McDonalds niet onze boardingpassen printen (ik vond het net een beetje té gênant om dat te vragen 😀) maar die heb ik naderhand in het hotel alsnog kunnen printen. De kans is groot dat we morgen toch weer nieuwe krijgen maar dan hebben we ze in ieder geval bij de hand. 

Deze auto zagen we onderweg en ik kon het niet nalaten een foto te maken: 



Daarna togen we naar de Park Meadows Mall om daar even rond te lopen maar vooral om te kijken waar The Cheesecake Factory zat. In de Mall hebben we overigens helemaal niets gekocht. 

We hebben de navigatie ingesteld op het hotel om te kunnen inschatten hoe lang we er ongeveer over zouden rijden en hoe de route zou zijn. Nou, ik kan jullie vertellen, na een paar weken in de relatieve rust van West Colorado gezeten te hebben viel dit écht wel een beetje tegen. Hele drukke 5 tot 6 baans wegen met af en toe een afrit die we moesten nemen, soms heel duidelijk de andere keer weer minder duidelijk.  We reden er 20 minuten over. Ik had al tegen Erik gezegd dat ik net zo graag in de buurt van het hotel wilde eten, dan maar geen Cheesecake Factory. 
Toen we bij het hotel aankwamen hebben we even met de mensen van de receptie gekletst en die vertelden dat de drukte op de wegen nog veel drukker zou worden als we na 16.30 uur naar de Mall zouden rijden en weer terug. Dat was ook voor Erik de doorslag om te zeggen...........we doen het niet. 

Dat voelde goed, we hoeven nu zo vlak voordat we naar huis gaan ook geen risico's te nemen. 

We zijn uiteindelijk beland bij Helga's Haus und Biergarden, op 2 minuten van het hotel. We hebben lekker buiten gegeten, Erik met een groot pilsje, ik met een Spezi. (maar geen paniek, mijn dagelijkse Margarita staat nu, as we speak, naast me op het bureautje waaraan ik dit verslag aan het typen ben). 
We hebben beiden gekozen voor de Rahmschnitzel en het was heerlijk (na al die Amerikaanse gerechten van de afgelopen weken). 






We waren weer lekker op tijd in het hotel, hebben de koffers nu definitief gepakt, onze kleding voor morgen klaargelegd en de laatste spullen die niet meer mee naar Nederland gaan in de prullenbak gedeponeerd.  Lekker rustig, dat heb mét name ik nodig, zo'n avond voor vertrek

Als we thuis zijn (waarschijnlijk zaterdag of zondag) maken we nog een laatste verslag over onze terugreis en thuiskomst.

Voor de mensen die nu afhaken zeggen we: heel veel dank voor het lezen van onze dagelijkse verslagen, voor het bekijken van onze foto's, voor de enorme hoeveelheid likes en/of reacties op Facebook en het meereizen.
Much appreciated !!

Zoals ieder jaar maken we dit verslag voor ons maar het feit dat zoveel mensen het leuk vinden om ons virtueel te volgen maakt het wel extra leuk. 




Lieve groetjes, 

Erik en Reny


1 opmerking:

  1. Nou dacht ik gisteren, dat er geen verslag meer zou komen en nu toch de verrassing van een verslag van jullie laatste dag. Sjiek. Nog ff genieten. Nogmaals een veilige terugreis.

    BeantwoordenVerwijderen

Planning en Voorbereiding

Yeahhh we gaan weer !!!!  In 2019 zijn we voor de laatste keer in de USA geweest, véél te lang geleden. In 2020 zouden we naar Zuid-Afrika g...