maandag 9 januari 2023

Dag 7 / 21.9.23 / naar Grand Junction

Grand Junction blijkt een constante bestemming te zijn tijdens ons Colorado rondje. We zijn hier al een aantal keren geweest.

Niet dat het zo speciaal is maar de ligging is prima, het weer is er over het algemeen iets warmer/beter dan in de rest van Colorado en we kunnen van hieruit voldoende plekken bezoeken.
Tel daarbij op dat hier een aantal van onze favoriete restaurants liggen en de keuze is duidelijk!

We logeren de komende 3 nachten in het Clarion Inn hotel waar we toevallig ook in 2016 hebben gelogeerd.

------------------------------

We hebben heerlijk tot 6 uur geslapen, super. Erik heeft dit keer de koffie in de ontbijtruimte gehaald, lekker makkelijk hoefde hij geen koffie te maken.

Om half 9 zijn we vertrokken richting Sapphire Point Overlook bij het Dillon Reservoir. Ik had gelezen dat je hier een mooi uitzicht over het Reservoir hebt.

Het was maar ca. 2 graden Celsius maar we wisten dat het in Grand Junction warm zou worden dus trokken we dunne kleren aan. Gelukkig hadden we ons vest/onze trui bij ons want het was toch wel een beetje aan de frisse kant.

Het was wel mooi zonnig maar toen we bij het uitzichtpunt kwamen zagen we dat de bergen hoe langer hoe meer in de mist/regen lagen, zie rechts op onderstaande foto

Nadat we de foto hadden genomen begon het een beetje te druppelen, gelukkig was de auto niet ver maar achteraf stelde het ook weinig voor.

We reden naar het gezellige plaatsje Frisco waar we even rond hebben gelopen en heel veel foto's / snapshots hebben genomen, wat een leuk plaatsje!

downtown Frisco

Ik denk niet dat we het deze vakantie gaan halen om zo'n schilderij van kurken te maken 😀

Zo vroeg in de ochtend zitten nog geen mensen op het terras

Speciaal voor Martin: hands on the hip

Viel vandaag wel mee:

Daarna was het tijd om richting Grand Junction te gaan. Omdat het een lange route is over de I70 west besloten we een klein omweggetje te maken via Leadville:

Een prachtige route door een deel van de ski-gebieden van Colorado.

We hebben onderweg ontzettend veel foto's gemaakt, bijna allemaal met de mobiel, een deel zelfs vanuit de rijdende auto.

Bij Eagle Vail gingen we weer de I70 op, een prachtige weg waarbij vooral het stuk Glenwood Canyon zo ontzettend mooi is.

Helaas zijn niet alle foto's vanuit de rijdende auto gelukt, de weerkaatsing van de zon in de vooruit was hier debet aan.

We wilden graag gaan zwemmen in ons hotel maar bij het inchecken bleek dat alleen het binnenbad geopend is.
Het buitenbad is al gesloten voor de winter. Dat geloof je toch niet. Het was hier vandaag 28 graden, dat zijn ook de voorspellingen voor de komende dagen en zij gooien het buitenbad al dicht............zucht, dat was even een teleurstelling.
@Hélène, de uil was er dus niet meer, ha ha ha.

Maar niet getreurd, we hebben onze bagage op de kamer gebracht, even online gekeken wat we wilden gaan doen en besloten om buiten in de tuin ons dagelijkse borreltje te drinken.

Vanavond hebben we gegeten bij Ale House Grand Junction waar we lekker buiten konden eten. Het was gezellig en lekker.

Nu zitten we in de tuin van ons hotel het verslag te typen en de foto's toe te voegen.

Morgen gaan we via de mooie weg 128 naar Moab. Dit is de belangrijkste reden waarom we hier in Grand Junction een hotel hebben geboekt.
Graag tot morgen !

Planning en Voorbereiding

Yeahhh we gaan weer !!!!  In 2019 zijn we voor de laatste keer in de USA geweest, véél te lang geleden. In 2020 zouden we naar Zuid-Afrika g...