maandag 9 januari 2023

Dag 2/ 16.9.23 / Denver en omgeving

We hebben diverse opties voor deze dag.

Een paar uur naar Downtown Denver (gaat hem niet worden)

Een bezoek aan het Red Rocks Park 

Een rondje Wildlife Drive at the Rocky Mountain Arsenal

Buffalo Overlook/Genesee Park

------------

Het ontbijt in ons hotel was gewoon lekker. Ik heb zelf een pannenkoek gemaakt, nou ja, eerlijk is eerlijk de machine heeft dat voor me gedaan. Onze kleindochter Hailey en ik zouden zo'n machine best wel in huis willen hebben.

Zoals altijd eet Erik hartig en kwark bij het ontbijt, ik ga voor het zoete aanbod maar, eerlijk is eerlijk, ik eet er dan nog een appel bij, dat is voor Erik dan weer té gezond.

We hadden voor het ontbijt alle spullen in de auto gelegd die we niet iedere keer mee naar de hotelkamers willen slepen. Denk hierbij aan het statief, de wandelschoenen, jassen, vesten, sjaal (ja het kan koud worden) en de verrekijker. Hélène, je kunt trots op ons zijn, we zijn hem dit keer niet vergeten. 

Na het ontbijt zijn we naar het Denver Conventioncenter gereden. Nu moeten de mensen die ons goed kennen niet in paniek raken, nee, we gingen niet een dagje Denver doen maar we wilden de blauw Beer, die door de ramen naar binnen gluurt op de foto zetten. 



Zo gezegd zo gedaan. Daarna zijn we de stad snel uitgereden richting Buffalo Overlook/Genessee Park gereden om een foto te maken van de snelweg met op de achtergrond de bergen. Ik heb van deze plek de afgelopen maanden heel veel foto's gezien en vond ze prachtig, vandaar dat dit op het programma stond. Eerlijk.......het viel mij een beetje tegen, de foto dan, het uitzicht is gewoon mooi maar wij zijn geen professionele fotograven, daar zal het ook mee te maken hebben. Overigens bewerken we de foto's niet, daar hebben we geen tijd voor !(volgens Erik gaat dat allemaal van onze borreltijd af en dát moeten we natuurlijk niet hebben)


We reden door naar Genesee park en zagen plots een enorme groep herten (Elk) in het gras naast de weg en we waren helemaal alleen. 
Het waren er zeker 30, super !! 





We hebben zo genoten. 
Mocht iemand dit bijzonder oninteressant vinden (en dat kunnen we best begrijpen) scroll maar lekker door, de komende dagen volgen hopelijk nog meer foto's van herten !






En toen was het nog niet eens 10 uur in de ochtend! 

Kijk hoe klein Erik in onze coole auto lijkt: 





Lang leve social media. Bij een voor ons nieuwe winkel (King Soopers) hebben we een fles kant en klare Margarita mix gekocht! We hebben nét ons eerste glaasje gedronken en eigenlijk (heel erg!) was hij lekkerder dan die van gisteren bij de Mexicaan. Overigens zijn de Margarita's die Erik maakt ook veel lekkerder dan die van gisteren! 

Ik kon me beheersen en heb hiervan niets gekocht !



Deze tas vond ik wel grappig om te fotograferen, heb hem niet gekocht. 



Na onze ontmoeting met de herten reden we naar Red Rocks Park. Een mooi park met prachtige rode rotsen (duhhh). We hadden nog geen zin om te wandelen (Huub: om te hiken!) dus hebben wat rondgereden, foto's gemaakt en uiteraard even gedag gezegd bij het bezoekerscentrum. 







En nog even naar het standbeeld van John Denver in de Colorado music hall of fame in Red Rocks



Bij  Walmart hebben we water, Cola Zero, chips, koekjes en wat spullen voor het ontbijt in Estes Park gehaald. Helaas verkopen ze geen wijn bij Walmart dus die
hebben we op advies van een aantal mensen van weer een Amerika pagina op Facebook bij Trader Joe's gehaald, wat een leuke winkel ! 



Ik heb daar ook 2 leuke boodschappentassen gekocht en ik ben bang dat ik bij het volgende bezoek er nog meer ga kopen. Maar zeg nou zelf: een boodschappentas van $ 1.49 kan ik toch beter kopen dan een nieuwe leren handtas ! 

Zo meteen gaan we bij Olive Garden eten (say when voor de insiders). 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Planning en Voorbereiding

Yeahhh we gaan weer !!!!  In 2019 zijn we voor de laatste keer in de USA geweest, véél te lang geleden. In 2020 zouden we naar Zuid-Afrika g...