maandag 9 januari 2023

Dag 17 / 1.10.23 / via Phantom Canyon Road naar Manitou Springs

Ik twijfelde nog over de plek voor onze laatste nachten. Twijfel tussen Colorado Springs en Manitou Springs, het is uiteindelijk het laatste geworden. 

We logeren de komende 3 nachten in het Days Inn by Wyndham Manitou Springs hotel. 

-------------------

Toen ik onze vakantie aan het uitzoeken/voorbereiden was heb ik me aangemeld voor een Colorado pagina op Facebook (Colorful Colorado Collective). Op die pagina kwamen de mooiste foto's voorbij en toen ik foto's van Phantom Canyon Road zag heb ik een aantal vragen gesteld, o.a. of die weg te rijden was met een normale huurauto. Er werd bevestigend geantwoord waardoor ik hem meteen in onze planning heb opgenomen. 
Vandaag was het dan zover, we waren vroeg wakker en zodoende voor 8 uur aan de start van de PCR (ik heb hem even afgekort, ik hoop dat ze me dat niet kwalijk nemen). 



Aan de start van de Canyon nog wat boerderijen in Halloween sferen
+ een waarschuwing mocht je iets in je hoofd halen








Het was in één woord: geweldig !! Misschien wel de mooiste niet geasfalteerde route van deze vakantie. We reden écht in de Canyon met aan beide kanten van de weg prachtige rotsen, bomen, struiken, een riviertje, heerlijk!  Misschien hadden we wat meer wild verwacht, we hebben alleen een paar ground squirrels gezien maar dat deed niets af aan deze weg. 








Erik zei dat hij goed te rijden was, alleen op sommige plekken is de weg heel smal en heb je het idee dat je minimaal aan één kant de rotsen raakt, dat was natuurlijk niet het geval.

Gelukkig waren we zo vroeg, want we hadden vrijwel geen tegemoetkomend verkeer, dat zou op de smalle stukken op zijn zachtst gezegd een uitdagend zijn geweest.

Foto's maken was een beetje een lastig; omdat we zo vroeg waren stond de zon nog erg laag en was er veel schaduw in de canyon, maar ook op plekken veel zon. 






Share the road






Ik heb een aantal filmpjes gemaakt om een indruk te geven hoe het eraan toe ging. Kijk zelf maar of je ze wilt bekijken of niet, wij liggen er niet wakker van als je dat niet doet!
Voor de mensen die wel kijken: je ziet hoe hobbelend het rijden was, soms hoor je de ijsklontjes in de koeltas.....







Uiteindelijk hebben we iets van 2 uur over deze weg gedaan, we hebben rustig aan gedaan én gewoon genoten! 


Daarna kwamen we aan bij het dorp Victor. Ik had op internet gelezen dat vlak buiten Victor een groot houten "beeld" stond, Rita genaamd. 



De informatie die ik op internet had gevonden klopte precies, we hebben de auto geparkeerd en hebben de korte wandeling (voor insiders Hike!) naar Rita genomen. Het was best wel grappig en bijzonder druk. Veel dagjesmensen met kinderen en honden die waarschijnlijk van het prachtige weer wilden genieten (alhoewel het op de top fris was). 

Voor de mensen die het leuk vinden om meer over Rita te lezen, kijk hier: https://www.cbsnews.com/colorado/news/rita-rock-planter-victor-isak-heartstones-creator-colorado/. 









Na Rita was het tijd om richting Manitou Springs te gaan. We reden door Woodland Park, wat een prachtige plaats.
Alle winkels/horeca lijken verplicht om hun gevels enigszins aan te passen aan de omgeving (groen/bruin).
De lokale Walmart heeft zijn naam in het groen (i.p.v. blauw), heel mooi gemaakt. We hebben bij Starbucks nog een broodje gegeten en toen waren we bijna in Manitou Springs. 



In het hotel hing al kitscherige Halloween versiering maar we hebben de ervaring om een beetje een "leuk" praatje aan de balie te maken, misschien een beetje slijmen, dan krijgen we meestal al de kamersleutel, ook al zijn we aan de vroege kant. Nu dus ook😉.

De kamer is na het super eenvoudige motel in Cañon City, heerlijk. Een lekkere grote kamer met koffie, ijskast, magnetron (die we niet gebruiken), lekkere stoelen, grote dikke witte handdoeken, super. 

We hebben met de hotel bagagekar bijna alles uit de auto naar onze kamer vervoerd. We willen hier morgen of overmorgen gaan proefpakken en kijken of we nog iets kunnen kopen. 
Nadat we op de kamer waren zijn we even gaan zwemmen en hebben kort in de jacuzzi gezeten, lekker. 

Maar wat schetste onze verbazing.... drama, crisis, stress............we hadden de (bijna) halve fles Margarita in Cañon City achtergelaten (tenminste dat denken we). Dát kan toch niet, we mogen nog 4 nachten in Colorado blijven, dan kan ik toch geen 4 nachten zonder mijn dagelijkse Margarita drankje ?? 

Maar Erik is dan natuurlijk weer mijn rots in de branding (altijd!) en zei: "we rijden wel even om een nieuwe fles te halen!"
Zo gezegd, zo gedaan. Bij de lokale Safeway hadden ze mijn drankje en met mijn klantenkaart (ja hoor, ik heb van verschillende USA zaken een klantenkaart), kreeg ik nog $ 2 korting, tadaaaaaaa ! 



Nu zit ik het verslag te typen met mijn New Best Friend Margarita naast me, Erik mag zo aan de grotere klus van het bekijken en uploaden van de foto's en de filmpjes gaan beginnen.
Ik ga met Margarita (als ik haar Rita noem denken jullie aan dat lelijke houten beeld dus dat doe ik maar niet ) even op mijn enorme bed relaxen. 

Life is just great in Colorado !!!


Eerste avond Manitou Springs












1 opmerking:

  1. Spannende rit. Ik verwacht steeds een cowboy te paard om de bocht. Heb maar 1 tegenligger gespot, wat als je pech krijgt? Geniet nog maar ff. Proost.

    BeantwoordenVerwijderen

Planning en Voorbereiding

Yeahhh we gaan weer !!!!  In 2019 zijn we voor de laatste keer in de USA geweest, véél te lang geleden. In 2020 zouden we naar Zuid-Afrika g...